پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

وارد کردن لزوماً چیز بدی نیست زیرا به ما امکان دسترسی به منابع و محصولات مهم را می‌دهد که در غیر این صورت در دسترس نیستند و یا خیلی گرانتر خواهند بود. با این حال، درست مانند خوردن آب‌نبات بیش از حد، می‌تواند عواقب بدی نیز داشته باشد. اگر شما بیش از صادرات، کالا را وارد کنید، پول بیشتری از کشور خارج می شود و این درست برعکس صادرات است. زیرا هر چه صادرات کشور بیشتر باشد، فعالیت اقتصادی داخلی بیشتر اتفاق می‌افتد. در واقع صادرات بیشتر به معنای تولید ، شغل و درآمد بیشتر است. بنابراین اگر یک کشور صادرکننده خالص باشد، تولید ناخالص داخلی آن افزایش می‌یابد، به عبارت دیگر، صادرات خالص ثروت یک کشور را افزایش می‌دهد.

 
واردات کالا در اصفهان

واردات کالا

به طور کلی واردات کالا شامل ارائه کالا و خدمات به مردم یک کشور از کشوری دیگر است. به بیان دیگر واردات، عمل خرید محصولات تولید شده و یا خدمات ارائه شده از یک کشور دیگر و توزیع آن در بازار داخلی است. مهم نیست که میزان واردات چقدر است و چگونه وارد کشور می شود. حتی محصولات و خدمات گردشگری نیز واردات محسوب خواهند شد، یعنی زمانی که به خارج از کشور سفر می‌کنید، هر هدیه‌ای که در سفر خود می‌خرید و  وارد کشور می‌کنید، جزئی از واردات است. واردات برای اقتصاد یک کشور بسیار حائز اهمیت است، زیرا به یک کشور اجازه می‌دهد که محصولات یا خدمات خاصی را  به بازار داخلی خود وارد کند بنابراین می تواند اقتصاد کشور وارد کننده را تحت تاثیر قرار دهد. واردات به همراه صادرات ستون فقرات تجارت بین‌المللی یک کشور را تشکیل می‌دهد. اگر ارزش واردات بیشتر از ارزش صادرات آن باشد، این کشور تعادل منفی تجاری دارد. در واقع اگر کشوری بیش از صادرات خود کالا وارد کند، منجر به کسری تجاری آن کشور خواهد شد. اما اگر میزان واردات کم‌تر از صادرات باشد، یک مازاد تجاری ایجاد می شود. اقتصاد یک کشور که دارای مازاد تجاری است از کشوری با کسری تجاری سالم‌تر است. چرا که صادرات، خروجی اقتصادی را افزایش می‌دهد که منجر به افزایش تولید ناخالص داخلی می‌شود. و درنتیجه آن شغل های زیادی ایجاد شده و دستمزدها افزایش می یابد. علاوه بر این، واردات، کشور را به قدرت اقتصادی دیگر وابسته می کند. به خصوص در صورتی که کالاهایی مانند محصولات غذایی، نفت و مواد صنعتی وارد شود. در واقع بسیار خطرناک است که یک کشور برای تامین بسیاری از کالاهای اساسی روزمره خود  نیازمند قدرت های خارجی باشد. کشورهای با سطح واردات بالا باید ذخایر ارزی خارجی خود را افزایش دهند تا بتوانند قادر به پرداخت هزینه واردات باشند. تمامی این موارد می‌تواند بر ارزش پول داخلی، تورم و نرخ سود تاثیر بگذارد.

 

تاثیرات مثبت و منفی واردات

 
 

 اقتصاددانان و تحلیلگران سیاسی بر روی تاثیرات مثبت و منفی واردات تحقیقات زیادی را انجام داده اند. برخی از اقتصاددانان معتقدند که ادامه اتکا به واردات به معنای کاهش تقاضا برای محصولات تولید شده در داخل است، در حالی که برخی دیگر معتقدند واردات کیفیت زندگی مردم را با کالاهای ارزان‌تر افزایش می‌دهد.این اقتصاددانان در نظریه دوم احساس می‌کنند که واردات ارزان‌تر در مقایسه با تولید داخلی گران به جلوگیری از تورم گسترده کمک کرده‌ است.

 از سوی دیگر واردات به شرکت‌های داخلی کمک می‌کند تا برای رقابت با محصولات کشورهای خارجی، محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب تولید کنند تا بتوانند در بازار داخلی مزیت رقابتی به دست آورند. بنابراین آن‌ها از این طریق، تولید کالاها و خدمات با کیفیتی در سطح جهانی را می‌آموزند.

 اما باید گفت واردات پول را به کشور تولیدکننده برده و در عوض آن را در کشور خریدار از بین می برد. به همین دلیل بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که تراز مناسب تجارت به این معنی است که صادرات بیشتری نسبت به کالاهای وارداتی انجام شود. به همین منظور برخی از کشورها موانع تجاری مختلفی را علیه واردات، به ویژه در مورد سهمیه واردات و تعرفه ‌ها تشکیل داده اند. بیشتر دولت‌ها به دنبال ترویج صادرات هستند و مواضع متفاوتی در مورد واردات دارند. اطلاعات مربوط به مواضع و تعرفه های محصولات وارداتی اغلب از طریق اعلامیه‌ های خدمات گمرکی دولت به دست تجار می رسد.

 
 
واردات کالا در اصفهان

چه کالاهایی وارد می شوند؟

کشورها عموما کالاهایی را وارد می کنند که صنایع داخلی آنها نمی توانند به اندازه موثر و یا با قیمت ارزان و مناسب آن کالا را تولید کنند. کشورها همچنین ممکن است مواد خام یا کالاهایی را که در مرزهای داخلی آنها موجود نیست، وارد کنند. به عنوان مثال، بسیاری از کشورها نفت را وارد می کنند زیرا نمی توانند آن را در داخل کشور تولید کنند یا نمی توانند به اندازه کافی برای پاسخگویی به تقاضا تولید کنند. بخش اعظم واردات نسبت به تولید ناخالص داخلی کشور نشان‌دهنده درجه وابستگی کشور به خرید از خارج است و هرچه میزان وابستگی بالاتر باشد، واردات نیز بیشتر می‌شود. تقاضا برای واردات به شرایط اقتصادی در کشور و همچنین نرخ ارز و قیمت ‌های نسبی آن بستگی دارد.

 

چرا کشورها واردکننده می‌شوند؟

کشورها به چند دلیل کالا وارد می‌کنند. مهم است توجه کنیم که اغلب کشورها به طور کامل خودکفا نیستند و حتی اگر بخواهند این کار را بکنند، با هزینه‌ای بالا مواجه خواهند شد که به نفع اقتصاد آنها است. به همین دلیل، کشورها برای واردات کالاها و خدمات دلایل بسیاری دارند. برای مثال کشورها کالا یا خدماتی را وارد می‌کنند که یا برای سلامت اقتصادی و یا برای مصرف کنندگان بسیار جذاب هستند اما در بازار داخلی موجود نیستند. نفت و گاز طبیعی مثالی از این برای بسیاری از کشورها هستند. این کشورها یا هیچگونه منابع طبیعی برای تولید نفت و گاز ندارند، یا اینکه این منابع طبیعی به اندازه کافی موجود نیست و نمی تواند پاسخگوی نیاز شهروندان آنها باشد. بنابراین آن‌ها به خرید این سوخت‌ها از کشورهای دیگر تکیه می‌کنند. زغال‌سنگ، مس، نیکل و آهن منابع طبیعی مشترکی هستند که برخی کشورها نیاز دارند که آنها را وارد کنند.

علاوه براین یک سری از کالاها و خدمات را می‌توان با قیمت ارزان و مناسب توسط کشورهای دیگر تهیه و خریداری کرد و سپس با قیمت مناسبی در بازار داخلی فروخت. بسیاری از کشورها این توانایی را دارند تا کالاهایی را تولید کنند که بیشترشان برای وارد کردن در کشورهای دیگر انتخاب می‌شوند، چون کشورهای واردکننده با توجه به هزینه‌ های نیروی کار و دستمزدهای بالا، هزینه بالاتر مواد، و یا چالش‌های زیر ساختی که ممکن است با آن‌ها مواجه باشند نفع خود را در این می بینند که این کالاها را وارد کنند. به برخی از لوازم الکترونیکی، ماشین آلات و تجهیزات و حتی لوازم جانبی و لباس‌هایی فکر کنید که هم اکنون از آنها استفاده می کنید و توسط کشور های دیگر با هزینه کم تر و استانداردهای کیفیت قابل‌ قبول تر تولید شده اند و در دسترس شما قرار گرفته اند، بنابراین واردات به کمک زندگی روزمره ما آمده است و در بسیاری از موارد، نیازهای ما را برطرف کرده است.

واردات کالا در اصفهان
 
 

انواع واردات کالا

در تجارت بین المللی در بخش واردات، انواع مختلفی از اصطلاحات نظیر ورود قطعی کالا، ورود موقت کالا، کالاهای مرجوعی، ترانزیت خارجی و ترانزیت داخلی کالا  وجود دارد که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها می پردازیم.

 
 
واردات کالا در اصفهان

ورود موقت کالا

رویه ای گمرکی است که به برخی از کالاها اجازه می دهد بدون پرداخت حق گمرک و به خاطر هدف مشخصی به طور موقت وارد کشور شوند و پس از اتمام آن هدف از کشور خارج شوند.کالاهایی که برای شرکت در نمایشگاه ‌های بین المللی وارد می‌شوند از این دسته هستند.
واردات کالا در اصفهان

ورود قطعی کالا

یک رویه‌ گمرکی است که مطابق با آن محصولات و خدمات وارداتی تنها برای استفاده در یک محدوده مشخص گمرکی با پرداخت حق ورودی و هزینه های انجام خدمات گمرکی و پس از انجام کلیه تشریفات مربوطه، ترخیص می‌شوند.
 
واردات کالا در اصفهان

ترانزیت داخلی

یکی دیگر از روش های گمرکی جهت ترخیص کالا می باشد که در آن کالای گمرک نشده از گمرک خانه مجاز به گمرک خانه دیگری ارسال می‌شود.
واردات کالا در اصفهان

ترانزیت خارجی

کالا برای عبور از خاک کشور از یک نقطه مرزی وارد شده و با توجه به مقصد مورد نظر از یک نقطه مرزی دیگر خارج می‌شود.
واردات کالا در اصفهان

کالاهای مرجوعی

در طبقه بندی کالاهای موقت و غیر قطعی قرار دارد و کالاهایی هستند که وارد کشور می‌شوند و به دلایلی به خارج از کشور مرجوع می‌شوند.
 
 

همچنین طبق مقررات گمرک ایران کالاهای وارداتی به سه دسته کالاهای مجاز، مشروط و ممنوع  تقسیم می شوند که در جداول مقرارت ورود و خروج کالا ، نام اجناس مربوطه ذکر شده است.کالاهای مجاز برای واردات هیچ  قید و شرطی برای ورود ندارند و گمرک پس  از طی کردن مراحل اداری ترخیص کالا، ورود آن را می پذیرد. اما کالاهای مشروط در زمان های مشخص که خود  آنها نیز تعداد زیادی قانون و تبصره دارد اجازه ورود به کشور را دارند. دسته آخر کالاهایی هستند که از نظر شرع دین اسلام  و یا مصلحت کشور ورود آنها مجاز نیست بنابراین گمرک کشور آنها را ممنوع الورود کرده است.

 

واردات کالا در اصفهان

تامین کنندگان در سراسر دنیا انواع وسیعی از کالاها را عرضه می‌کنند که برخی از آنها می‌توانند برای کسب ‌وکار شما مناسب باشند. شما ممکن است بتوانید منابع ارزان تری از کالاها را در سراسر جهان پیدا کنید که برای شما مزیت رقابتی ایجاد خواهد کرد و کالاهای جدید نیز به شما اجازه می‌دهد تا یک محصول کاملا متفاوت را به فروش برسانید. اما زمانی که شما از کشور دیگری خرید می‌کنید، بسیار مهم است که مطمئن شوید تامین کنندگان خوبی را در آن کشور پیدا کرده اید و در مورد معامله نیز مذاکره  درستی را انجام داده اید. علاوه بر این واردات مشکلاتی مانند مدیریت روابط بلند مدت، سازمان دهی حمل و نقل بین‌المللی و ترخیص گمرکی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین بسیار مهم است که آمادگی لازم برای وارد کردن اجناس را داشته باشید. به همین منظور اگر می خواهید کالای مورد نظر خود را به ایران و سپس شهر مورد نظرتان وارد کنید کافی است از پرسنل مجرب شرکت بازرگانی پایدار کمک بگیرید. بازرگانی پایدار آمادگی انجام تمامی خدمات مربوط به ترخیص و واردات کالا در اصفهان را دارد.

واردات کالا در اصفهان



:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: